Jak uzyskać zaświadczenie ZUS o niezaleganiu w opłacaniu składek przez ePUAP? Krok po kroku na obrazkach.

Posiadanie Profilu Zaufanego pozwala na uzyskanie zaświadczenia z ZUS za pośrednictwem ePUAP. Dzięki temu możemy zdobyć te dokument bez konieczności wizyty w urzędzie. Jednakże interfejs strony ZUS i liczba opcji do wyboru potrafi przysporzyć trudności. Ten przewodnik wskaże Ci prostą drogę do uzyskania zaświadczenia o niezaleganiu w opłacaniu składek.

Do uzyskania zaświadczenia o niezaleganiu w opłacaniu składek przez Internet konieczne jest posiadanie Profilu Zaufanego. Dzięki niemu uzyskujemy dostęp do ePUAP, czyli platformy pozwalającej załatwiać wiele spraw urzędowych przez Internet – bez konieczności wizyty w urzędzie.

Oto jak wykorzystać Profil Zaufany do uzyskania zaświadczenia o niezaleganiu w opłacaniu składek ZUS – krok po kroku:

1. Wejdź na stronę  https://www.zus.pl/pue i kliknij „Zaloguj się przez Profil Zaufany” ( jak na zdjęciu),
2. Po przekierowaniu na stronę login.gov.pl musisz wybrać sposób logowania, czyli „Profil Zaufany”,
3. Następnie wpisz swoje dane do logowania na Profil Zaufany lub zaloguj się za pomocą swojego banku (zależnie od tego czy Profil Zaufany rejestrowałeś w urzędzie, czy w swoim banku),
4. Po zalogowaniu na swoje konto ZUS wybierz w prawym górnym rogu „Ubezpieczony”,
5. Następnie kliknij „Informacje o podstawach i składkach” i wybierz w prawym dolnym rogu „Drukowanie/podgląd”.

Wtedy system wygeneruję zaświadczenie, które potwierdza, ze płacisz składki za ubezpieczenie,

6. Dodatkowo możesz uzyskać zaświadczenie, które wskazuje podmioty, które cię ubezpieczają (np. pracodawcy). Aby to zrobić, kliknij „ ubezpieczenia i płatnicy” i wybierz w prawym dolnym rogu „Drukowanie/podgląd”. System wygeneruje wówczas zaświadczenie.

Potrzebujesz pomocy prawnej?

Zachęcamy do kontaktu i skorzystania z usług naszej Kancelarii.